پنجشنبه, ۱۶ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کاندیدای جناح راست برزیل یک ژنرال برکنار شده ارتش را برای معاونت برگزید

کاندیدای حزب جناح راست برزیل برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور یک ژنرال بازنشسته ارتش را که سال گذشته میلادی گفته بود وقوع کودتای نظامی در کشور امکان پذیر است، برای پست معاونت خود برگزید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال آنتونیو همیلتون مورئو سپتامبر گذشته میلادی هشدار داده بود که ارتش می‌تواند قدرت را به دست بگیرد اگر که دادگاه‌های برزیل سیاستمداران فاسد را محاکمه نکنند.

وی پس از اظهارات مشابه از سمت خود کنار گذاشته شد.

خایر بولسونارو، کاندیدای حزب جناح راست سوسیال لیبرال برزیل برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در نظرسنجی‌های اخیر در راس قرار دارد، حالا این ژنرال بازنشسته ارتش را برای سمت معاونت خودش برگزیده است.

بولسونارو در مصاحبه سال گذشته میلادی خود اظهارات این ژنرال ارتش را نادیده گرفته و گفته بود: این فقط یک هشدار بود. کسی نمی‌خواهد قدرت را به این روش بگیرد. شاید ما در انتخابات ۲۰۱۸ یک فرد نظامی را انتخاب کنیم اما تنها از طریق انتخابات چنین مساله‌ای امکان پذیر است.

لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری سابق و محبوس برزیل در توئیتر خود نوشت که حزب کارگر فرناندو حداد را به عنوان معاون داسیلوا انتخاب کرده است.

به شدت انتظار می‌رود که لولا داسیلوا که از آوریل در حبس است از حضور در انتخابات منع شود.

براساس نظرسنجی‌ها اگر لولا داسیلوا به جای خودش از کاندیداتوری حداد برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کند، میزان حمایت‌ها از حداد بالا می‌رود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!