پنجشنبه, ۱۶ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
لغو درخواست آزادی لولا داسیلوا برای جلوگیری از اعلام عدم صلاحیت او

وکلای رییس جمهور سابق برزیل درخواست آزادی او را به دلیل احتمال از بین رفتن شانس او برای نامزدی در انتخابات ماه اکتبر لغو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رییس جمهور سابق برزیل که به اتهام فساد در زندان به سر می‌برد و به 12 سال حبس محکوم شده، از سوی حزب کارگر به عنوان نامزد انتخابات اکتبر اعلام شده تا بر ادعای محکومیت او با انگیزه سیاسی به دلیل جلوگیری از بازگشتنش به قدرت تاکید کنند. داسیلوا بانفوذترین سیاستمدار برزیل است.

انتظار می‌رود که دادگاه عالی انتخاباتی برزیل نامزدی او را تا 15 اوت باطل کند و حزب کارگر فرناندو حداد، شهردار سابق سائوپائولو را به عنوان جایگزین احتمالی او در نظر گرفته است.

حداد اظهار کرد، لولا داسیلوا به دلیل احتمال اعلام عدم صلاحیتش برای شرکت در انتخابات از سوی دادگاه عالی، خواستار لغو درخواست آزادی‌اش شده است. در صورتی که دادگاه عالی این حکم را صادر کند، دادگاه انتخاباتی نخواهد توانست به پرونده او رسیدگی کند.

این رهبر سابق چپگرای برزیلی با ثبت نام برای نامزدی در انتخابات به دنبال متمرکز ساختن توجه برزیلی‌ها بر پرونده خود است تا از محبوبیت خود در راستای جذب آرا برای حزبش استفاده کند.

حداد پس از دیدار با او در زندان به خبرنگاران گفت: این دادخواستی برای آزادی او بود اما به نطر می‌رسد که قرار است از آن برای دادن حکم عدم صلاحیت او برای شرکت در انتخابات استفاده شود.

حداد که یک وکیل است و به تیم وکلای مدافع لولا داسیلوا اضافه شده تا بتواند به طور مرتب با او دیدار داشته باشد، ادامه داد: لولا همیشه گفته است که هیچ‌گاه شرافت خود را با آزادی معاوضه نمی‌کند.

نظرسنجی‌های صورت گرفته در برزیل نشان می‌دهند که با وجود محکومیت این رییس جمهور سابق به اتهام فساد، یک سوم رای‌دهندگان همچنان به او رای خواهند داد و این تقریبا دو برابر حمایت‌ برزیلی‌ها از نزدیک‌ترین رقیب انتخاباتی لولا داسیلوا یعنی خایر بولسونارو، کاندیدای حزب جناح راست سوسیال لیبرال برزیل برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور است. بسیاری از هواداران او نیز به کسی که از سوی حزب جایگزین او در این انتخابات شود، رای خواهند داد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!