جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
هشدار بولتون به کشور‌هایی که مانع نفوذ آمریکا در آمریکای لاتین هستند

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، به کشور‌هایی که کاخ سفید آن‌ها را مانعی در برابر گسترش نفوذ واشنگتن در آمریکای لاتین می‌نامد، هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ­پایگاه اینترنتی المصدر، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، این هفته به کشور‌هایی که کاخ سفید آن‌ها را مانعی در برابر گسترش نفوذ واشنگتن در آمریکای لاتین می‌نامد، هشدار داد.

هنگامی که خبرنگاری از بولتون درباره ورود هواپیما‌های روسی، چینی و ایرانی بهونزوئلا برای حمایت از دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور، سوال کرد وی در پاسخ گفت: «رئیس جمهور ترامپ مصمم است که از درغلتیدن ونزوئلا در سیطره قدرت‌های خارجی جلوگیری کند.»

مشاور امنیت ملی آمریکا بعد از آن به دکترین مونرو Monroe Doctrine اشاره کرد، دکترینی که در زمان ریاست جمهوری جیمز مونرو، پنجمین رئیس جمهور این کشور، در اوایل قرن نوزدهم میلادی تدوین شد.

دکترین مونرو برای جلوگیری از نفوذ اروپایی‌ها در آمریکای لاتین تدوین شد و به عنوان مبنایی برای شکل دهی اکثر سیاست‌های واشنگتن در قبال این منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

جان بولتون گفت: «اگر دکترین مونرو شکست بخورد، اگر چین و روسیه به همراه کوبا بر ونزوئلا سلطه یابند، به گمان من، منافع راهبردی آمریکا لطمه خواهد دید. ما در این جا شواهد ملموس ۸ سال سیاست اشتباه دولت باراک اوباما را مشاهده می‌کنیم.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «هدف ما این است که قدرت به شکلی مسالمت آمیز به خوان گوایدو و مخالفان منتقل شود. اما نباید این مسئله را فراموش کنیم که بین ۴۰ تا ۵۰ هزار شهروند آمریکایی در ونزوئلا به سر می‌برند.»

بولتون افزود: «ما از منافع ملی آمریکا حفاظت می‌کنیم و مادورو و اطرافیانش باید بدانند که رئیس جمهور ترامپ وقتی می‌گوید که همه گزینه‌ها روی میز است بسیار جدی می‌باشد.»

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!