شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پمپئو نسبت به سیاست های چین و روسیه در ونزوئلا ابراز نگرانی کرد

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن دفاع از تحریم های واشنگتن علیه کاراکاس، نسببت به سیاست های چین و روسیه در قبال دولت 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، 'مایک پمپئو' روز گذشته (جمعه) در قدم اول سفر دوره ای به چند کشور آمریکای لاتین وارد شیلی شد و با 'سباستین پینیرا' رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد. 
دو طرف در این دیدار در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین و همچنین بحران ونزوئلا تبادل نظر کردند.
پمپئو در این دیدار گفت: حمایت های مالی چین از دولت نیکلاس مادورو به طولانی شدن بحران در ونزوئلا کمک می کند. جای تعجب نیست که مادورو از این گونه بودجه ها برای اهداف خود بهره ببرد. چین بارها خواستار عدم مداخله در امور داخلی ونزوئلا شده اما مداخله های مالی پکن شرایط را در ونزوئلا بحرانی تر می کند.
وزیر خارجه آمریکا همچنین با انتقاد از ارتباط روسیه با رهبران چپ گرا در کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه افزود: ایجاد مرکز آموزش نیروها و انتقال تجهیزات به ونزوئلا اقدامی تحریک آمیز از سوی روسیه بوده است.
وی تصریح کرد که واشنگتن از مبارزه خود در ونزوئلا دست نخواهد کشید.
پمپئو که قرار است پس از شیلی به پاراگوئه و پرو سفر کند قصد دارد حمایت رهبران این کشورها را برای اقدامات علیه دولت کاراکاس جلب کند.
دولت نیکلاس مادورو بارها اعلام کرده که دولت واشنگتن با اعمال شدیدترین تحریم ها به دنبال براندازی دولت مشروع کاراکاس است. 
رئیس جمهوری ونزوئلا گفته که کشورش درگیر یک جنگ اقتصادی تحت هدایت کاخ سفید است.
ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که 'خوان گوایدو' رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!