چهارشنبه, ۱۵ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ناکامی آمریکا در ونزوئلا به دلیل از دست دادن قدرت نرم واشنگتن است
 
سبحانی با اشاره به اینکه آمریکا قدرت نرمش را در دنیا از دست داده است، تاکید کرد: به این دلیل آمریکا تاکنون در ونزوئلا هم ناکام مانده است.  

«احمد سبحانی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در مورد احتمال وقوع جنگ در ونزوئلا بین آمریکا و روسیه گفت: این روزها در ونزوئلا شاهد بروز  جنگ سرد بین قدرت های بزرگ و صاحب کرسی دائم در شورای امنیت سازمان ملل هستیم.

 

سفیر سابق ایران در ونزوئلا با بیان این که دوره جنگ سرد بین قدرت ها چاشنی سیاسی و  ایدئولوژیک داشت، افزود: اما امروز منافع اقتصادی طرفین در رویارویی با یکدیگر در ونزوئلا مطرح است و امروز  آمریکا. روسیه و تا حدودی چین به دلیل منافع اقتصادی در کاراکاس تقابل دارند.

 

وی ادامه داد: امروز آمریکا در حوزه شوروی سابق  حضور داشته  و از طرفی روسیه در آمریکای لاتین و ونزوئلا  جا پای محکمی یافته و حاضر نیست از ونزوئلا  که 21 درصد منابع نفت جهان را دارد به راحتی بگذرد.

 

سبحانی با تاکید براین نکته که البته روسیه به دعوت دولت قانونی ونزوئلا در این کشور حضور یافته است، خاطرنشان کرد: در طرف مقابل هم ما با دولت زورگوی آمریکا مواجه هستیم که همه نوع مدل دخالت در ونزوئلا داشته است.

 

سفیر پیشین ایران در کاراکاس یادآور شد: واشنگتن حتی در این کشور دولت انتخاب کرده و از همه روش های غیر مشروع برای خلع دولت قانونی آن تلاش می کند اما بخش عمده ای از مردم ونزوئلا با آمریکا مخالف هستند.

 

وی تصریح کرد: چه روسیه باشد چه نباشد بخش مهمی از جامعه دو قطبی  ونزوئلا از دولت قانونی این کشور دفاع می کنند. اگر آمریکا بخواهد تحرکات نظامی در این کشور داشته باشد ناکام خواهد شد.

 

دیپلمات ایرانی در پایان با تصریح این مطلب که آمریکا قدرت نرمش را در دنیا از دست داده است، تاکید کرد: به این دلیل آمریکا تاکنون در ونزوئلا هم ناکام مانده است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!