دوشنبه, ۲۰ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کوبا: تحریم‌های جدید آمریکا محکوم به شکست است

وزیر امور خارجه کوبا در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور با اشاره به شکست عملیات خرابکارانه موسوم به «خلیج خوک‌ها» به پشتیبانی سیا در دهه 1960، تأکید کرد اقدامات آمریکا علیه کوبا محکوم به شکست است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اخیرا در سخنرانی خود در جمع کهنه‌سربازان آمریکایی شرکت‌کننده در عملیات ناموفق موسوم به «خلیج خوک‌ها»، از تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه هاوانا خبر داده، که این اظهارات واکنش تند مقامات کوبایی را به دنبال داشته است.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، بولتون در این سخنرانی گفته بود، این تحریم‌ها شامل محدودیت انتقال وجوه نقد از جانب شهروندان آمریکایی به کشور کوبا تا نهایت هزار دلار برای هر نفر در هر فصل و ممنوعیت سفر اتباع آمریکایی که اعضای خانواده آنها در کوبا نیستند، به این کشور آمریکای لاتین می‌شود تا منافع دولت کوبا از این طریق تقریبا قطع شود.

علاوه بر این، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که پنج نهاد کوبایی نیز به فهرست تحریم‌های این کشور افزوده شده‌اند.

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن در پیامی توئیتری نوشت: «تشدید تهاجمات آمریکا علیه کوبا محکوم به شکست است. این بار هم ما همانند «گیرون» (نامی که مردم کوبا برای خلیج خوک‌ها به کار می‌برند)، پیروز خواهیم شد».

۱۷ آوریل ۱۹۶۱، یک گروه از تبعیدی‌های کوبا که تحت آموزش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) قرار گرفته و این سازمان از آنها حمایت مالی می‌کرد، با هدف براندازی حکومت «فیدل کاسترو» در خلیج خوک‌ها مستقر شدند اما در نهایت با پاسخ قاطع نیروهای مسلح انقلابی کوبا مواجه شده و پس از سه روز نهایتا تسلیم شدند.

«جوزفینا فیدال» رئیس بخش آمریکا در وزارت خارجه کوبا نیز در واکنش به این تحریم‌های جدید آمریکا تأکید کرد، واشنگتن یک بار دیگر نیز در مواجهه با کوبا شکست را تجربه خواهد کرد درست همانند اتفاقی که در خلیج خوک‌ها رخ داد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!