جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آیین باشکوه تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی از نگاه خبرگزاری کوبا

خبرگزاری رسمی کوبا در گزارشی ضمن اشاره به حضور گسترده و انبوه مردم تهران در مراسم تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش عنوان کرد: میلیون‌ها نفر روز گذشته در این مراسم حضور یافتند تا با سردار سلیمانی وداع کنند.

تهران-ایرنا-  خبرگزاری پرنسا لاتینا در این گزارش عنوان کرد: انبوه جمعیت روز گذشته در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی فریاد می زدند: "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل".

شرکت‌کنندگان در این مراسم پیکرهای سردار سلیمانی و همرزمانش را در تهران تشییع کرده و این پیکرها به شهر کرمان انتقال یافتند.

پرنسا لاتینا تصریح کرد: این مراسم طی روزهای گذشته در شهرهای اهواز و مشهد برگزار شده بود و مردم این دو شهر نیز حضور گسترده ای داشتند.

در ادامه این گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا آمده است: حمله آمریکا علیه سردار سلیمانی موجی از خشم و تنفر از آمریکا را در ایران و عراق به وجود آورده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

رسانه های جهان روز گذشته با زیرنویس هایی مانند «حضور چند میلیونی مردم تهران در مراسم تشییع سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس» و «حضور باشکوه مردم تهران در مراسم تشییع شهدای مقاومت» نسبت به حضور این جمعیت چند میلیونی در مراسم تشییع ابراز شگفتی کردند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!