چهارشنبه, ۲۴ آوریل ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
دود ناشی از آتش‌سوزی استرالیا در آسمان شیلی و آرژانتین

دود ناشی از آتش‌سوزی گسترده استرالیا با طی مسافت بیش از ۱۱ هزار کیلومتری از اقیانوس آرام، در آسمان شیلی نیز دیده شد و به احتمال زیاد به آسمان آرژانتین نیز می‌رسد.

تهران- ایرنا- به گزارش روز سه‌شنبه (۱۷ دی) خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات شیلی اعلام کردند که دود ناشی از این آتش ‌سوزی به ویژه در مرکز این کشور قابل مشاهده است.

« ایدیتا آمادور » که برای مرکز هواشناسی شیلی کار می کند، گفت: این دود ناشی از آتش‌سوزی در استرالیا به احتمال زیاد در روزهای آتی به سوی آرژانتین حرکت می‌کند.

دود این آتش‌سوزی استرالیا تاثیر جدی بر آب‌وهوای شیلی نگذاشته است.

آتش‌سوزی گسترده در استرالیا تاکنون سطح‌ بی‌سابقه‌ای از ویرانی و همچنین ۲۵ کشته برجا گذاشته است؛ به گفته مقامات، این آتش‌سوزی ماه‌ها ادامه خواهد داشت. ‌
تاکنون این آتش‌سوزی میلیون‌ها جریب (acre) از زمین‌ها را نیز سوزانده و دولت استرالیا پیشنهاد کمک‌های جدید به مردمی را داده که خانه‌های خود را از دست داده‌اند.
هر چند شرایط در ابتدای این هفته اندکی بهبود یافته اما سازمان‌های هواشناسی هشدار داده‌اند که اواخر هفته شرایط خطرناک با گرما و باد بازخواهد گشت.

دستکم ۱۹ مورد مرگ در « نیو ساوت ولز » گزارش شده و چند نفر دیگر نیز در ویکتوریا و استرالیای جنوبی(ساوت استرالیا) جان خود را از دست داده‌اند.
مقامات آتش‌نشانی در نیوساوت‌ولز روز دوشنبه(۱۶ دی) گفتند که آتش‌سوزی همچنان در ۶۹ منطقه مهار نشده و در مجموع در این ایالت ۱۳۶ آتش‌سوزی روی داده است.

به گفته مقامات، آتش‌سوزی تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت و خسارات محیط زیستی زیادی برجا خواهد گذاشت.
شمار احشام و دام‌های تلف شده هنوز در دست بررسی است اما انتظار می‌رود آمار بسیار بالا باشد و شمار تلفات در میان حیوانات وحشی شدیدتر خواهد بود.
یک اکولوژیست در دانشگاه سیدنی برآورد کرده که تقریبا نیمی از یک میلیارد حیوان در ایالت نیوساوت‌ولز تلف شده‌اند.
2023

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!