سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
گروه اقتصادی "آلبا": آمریکا به جای تحریم کشورها به اوضاع داخلی‌اش رسیدگی کند

گروه اقتصادی "آلبا" از اقدام ترامپ در تحریم کوبا و ونزوئلا به شدت انتقاد کرده و با خانواده جورج فلوید و ملت آمریکا در مبارزه با نژادپرستی اعلام همبستگی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، رهبران این گروه اقتصادی ضمن انتقاد شدید از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اعمال تحریم بر دو کشور کوبا و ونزوئلا،‌ در ویدیویی در پایان یک نشست این بلوک اعلام کردند: دولت ترامپ به جای رسیدگی به اوضاع داخلی و مشکل نژادپرستی و خشونت در آمریکا فقط مشغول تحریم ملت ها و کشورهای جهان است.

نیکولاس مادورو،‌ رئیس جمهور ونزوئلا نیز گفت بیانیه امروز "آلبا" بیانگر همبستگی رهبران این گروه با خانواده جورج فلوید و ملت آمریکا در مبارزاتشان با نژادپرستی و وحشیگری پلیس است.

میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا نیز گفت زبان دشمنی و تحریک و مواضع تند، ابزار دولت فعلی آمریکا برای رسیدن به اهداف استراتژیکش است.

وی گفت، آمریکا به جای برآورده کردن خواسته ده ها هزار تن در داخل و خارج از ایالات متحده فقط اصرار دارد که منابع و انرژی اش را برای طرحهای مداخله در قاره آمریکای لاتین به کار گیرد.

دنیل اورتگا،‌ رئیس جمهور نیکاراگوئه هم گفت، بعضی از کشورها قبلا فکر می کردند که هرگز مغلوب نمی شوند اما چه کسی فکرش را می کرد که آنها دربرخورد با شهروندانشان آن هم در دوره یک بیماری همه گیر جهان اینگونه بی‌احترامی به حقوق بشر را به نمایش گذارند.

از سوی دیگر اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی اعلام کرد کشورش گرچه از آلبا خارج شده اما به زودی به این مجموعه باز می گردد.

گروه اقتصادی "آلبا" یک سازمان بین المللی است که مبنای آن ایده تکامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب است و در سال ۲۰۰۴ توسط کوبا و ونزوئلا پایه گذاری شد. این مجموعه شامل ۱۱ عضو است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!