پنجشنبه, ۲۵ آوریل ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تغییر وزیر بهداشت شیلی در بحبوحه شیوع کرونا

سباستین پینیه‌را، رئیس جمهوری شیلی در میان جنجال‌های به راه افتاده بر سر شمار قربانیان‌ شیوع کروناویروس در این کشور، وزیر بهداشت خود را عوض کرد.

به گزارش ایسنا، پینیه‌را روز گذشته (شنبه) با تاکید بر اینکه مانالیچ، وزیر بهداشت مستعفی شیلی در انجام "وظیفه دشوار و خاص" خود برای محافظت از سلامتی شیلی از "هیچ تلاشی" فروگذار نکرده با این حال خبر داد که اسکار انریکه پاریس، پزشک آکادمیک و بالینی را جایگزین وی می‌کند.

این تغییرات سازمانی ناگهانی در حالی رخ داده که شیلی هم‌اکنون سخت ‌ترین ماه خود را به لحاظ همه‌گیری این بیماری می‌گذراند و موارد شدید ابتلا و شمار قربانیان ناشی از کووید-۱۹ در این کشور به سرعت در حال افزایش است.

این کشور با ثبت ۱۶۷ هزار و ۳۵۵ مورد ابتلا و ۳۱۰۱ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در حال حاضر بیشترین تعداد موارد تایید شده به ازای هر یک میلیون نفر در آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است. 

مانالیچ، متخصص کلیه و سیاستمدار سرسخت شیلیایی که زمانی یکی از بیمارستان‌های برتر شیلی را مدیریت می‌کرد، به دلیل اقدامات پر تلاش خود جهت تجهیز بیمارستان‌های کشور به دستگاه‌های ونتیلاتور و تجهیزات محافظتی و رهبری کنفرانس‌های خبری روزانه مورد تحسین قرار گرفته است.

این در حالی است که تاکنون گزارش‌های زیادی مبنی بر کشمکش‌های زیاد میان مقامات وزارت بهداشت شیلی به دست رسیده و مانالیچ، وزیر بهداشت مستعفی این کشور با انتقادهای زیادی درمورد امتناع از انتشار اطلاعات دقیق‌تر همه‌گیری کرونا، اعمال زودتر قرنطینه و تغییرات پی در پی در معیارهای ثبت مرگ و میرهای ناشی از این بیماری از سوی سیاستمداران، شهرداران، کارشناسان پزشکی و گروه‌های اجتماعی مخالف خود روبه‌رو بوده است.

روز گذشته (شنبه) یک وب‌سایت تحقیقاتی شیلیایی به نام Ciper گزارش داد که وزارت بهداشت این کشور به سازمان جهانی بهداشت گفته است که تاکنون ۵۰۰۰ مرگ و میر در این کشور با کروناویروس مرتبط بوده است. اداره آمار وزارت بهداشت شیلی آمار و ارقام افرادی را به سازمان جهانی بهداشت داده که پس از مثبت اعلام شدن تست کرونا جان خود را از دست داده یا مرگ آن‌ها مشکوک به ارتباط با این بیماری عفونی بوده است. 

بنا بر گزارش شبکه خبری الجزیره، وزیر بهداشت جدید شیلی، انریکه پاریس، رئیس پیشین دانشکده پزشکان شیلی (Colmed) بوده و برخی مقامات این کشور پس از اعلام انتصاب وی به این مقام اعلام کردند مشتاقانه منتظر رویکردی رضایت‌آمیزتر و "تغییر استراتژی برای مقابله مشترک با این همه‌گیری" هستند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!