پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
۴ کشته در تظاهرات ضد دولتی در ونزوئلا/ شمار تلفات اعتراضات به ۸۰ تن رسید

در جریان تظاهرات ضد دولت ونزوئلا دست کم چهار تن کشته شدند و به این ترتیب، شمار تلفات درگیری‌ها در این کشور آمریکای لاتین به دستکم ۸۰ تن از زمان آغاز درگیری‌ها در آوریل سال جاری میلادی رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، یکی از اعضای اپوزیسیون پارلمان ونزوئلا روز شنبه تایید کرد که قربانیان این تظاهرات خیابانی در رده سنی ۲۰ تا ۴۹ سال بودند و به دلیل اصابت گلوله در شهر "بارکوئیسیمتو" در ۳۵۰ کیلومتری غرب کاراکاس، پایتخت کشته شدند.

شهردار این شهر گزارش داد که این افراد در پی تیراندازی نیروهای مسلح حامی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا کشته شدند.

معترضان به رهبری حزب "میزگرد جامعه دموکراتیک" خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و پایان بخشیدن به تلاش دولت برای تدوین مجدد قانون اساسی شدند.

آنها رئیس جمهوری را به تلاش برای نفوذ بر قوه قضاییه و تسلط بر جامعه مدنی با کاهش و جابجایی اپوزیسیون در داخل ایالات متهم کردند.

معترضان ونزوئلایی همچنین گفتند که مادورو با لغو یک رفراندوم کلیدی و مهم دموکراسی در کشور را تضعیف می‌کند و خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انجام اقدامات لازم برای از میان برداشتن بحران اقتصادی شدند که کشور را با کمبود مواد غذایی و داروی روبرو کرده است.

مادورو مدعی شده که اپوزیسیون به صورت مستقیم و غیر مستقیم از سوی قدرت‌های خارجی متخاصم شامل آمریکا اجیر شده تا علیه ونزوئلا دست به اقداماتی بزنند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در ونزوئلا در آوریل سال جاری میلادی دست کم ۱۰۰۰ تن زخمی و ۳۵۰۰ تن دیگر نیز دستگیر شده‌اند.

روز جمعه نیز گروهی ۲۰ نفره از دانشجویان از سوی پلیس در کاراکاس دستگیر و در یک خودروی بدون پلاک و بدون تهویه هوا محبوس شدند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!