سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سفیر ایران در کوبا: تحریمهای آمریکا علیه کشورمان اقدامی خصمانه و ظالمانه است

مادرید- ایرنا- «کامبیز شیخ حسنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا، تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران را اقدامی خصمانه و ظالمانه دانست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شیخ حسنی شب گذشته طی مصاحبه با تلویزیون ملی کوبا ضمن اشاره به مواضع مقامات بلند پایه کشورمان در واکنش به تحریم های جدید اعمالی از سوی آمریکا بر ضد ایران، این موضوع را یک اقدام خصمانه، غیرقابل قبول، مغایر با موازین حقوق بین الملل، تعهدات واشنگتن در قبال قوانین بین المللی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها دانست.
وی افزود: دولت آمریکا براساس برجام که یک سند بین المللی است، تعهداتی دارد که باید آنها را بطور کامل و با حسن نیت انجام دهد. در این زمینه مقررات داخلی کشورها ملاک عمل نیست و دولت‌ها نمی‌توانند با توسل به چنین مقرراتی از زیر بار تعهدات قانونی خود شانه خالی کنند.
سفیر کشورمان تصریح کرد: همان‌گونه که جمهوری اسلامی ایران تاکنون دقیقا به تعهدات خود عمل کرده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها به آن اذعان داشته است، همه طرف های برجام موظف و متعهد هستند به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.
وی ضمن اشاره به استفاده ابزاری از تحریم ها علیه کشورهای مستقل اضافه کرد که ما بارها اعلام کرده ایم که بکار گیری تحریم علیه کشورهای مستقل مانند ایران و کوبا برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی نامشروع قدرتها را به رسمیت نمی شناسیم و آنها را ظالمانه و غیر قانونی دانسته و خواستار پایان هرچه سریعتر آنها هستیم.
همچنین سفیر کشورمان با اشاره به دستاویز قرار گرفتن توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران جهت وضع تحریمهای جدید از جانب آمریکا تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچوقت در باره امنیت خود با کسی مذاکره نخواهد کرد و در مورد این اقدام آمریکا با اشاره به تمهیدات درنظر گرفته شده جهت پاسخ به آن، به اضافه شدن 9 فرد و شرکت آمریکایی به فهرست تحریمهای ایران بر اساس اصل عمل متقابل، تصویب طرح یک فوریتی 'مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا' در مجلس شورای اسلامی و استفاده از ابزارهای حقوقی در دسترس ازجمله شکایت به کمیسیون برجام اشاره کرد.

 (منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!