شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
گرامیداشت سالروز ولادت امام رضا (ع) در هاوانا

مادرید- ایرنا- به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) شامگاه پنجشنبه ، مراسمی با حضور شیعیان و محبان اهل بیت (ع) همراه با اعضا سفارت ایران در کوبا و خانواده ایشان در محل مرکز المعصومین(ع) هاوانا برگزار گردید.


به گزارش ایرنا، در این مراسم «عبدوالولی آلداما کروز» مسئول مرکز المعصومین طی سخنانی با اشاره به سجایای اخلاقی آن حضرت ، فرازهایی از زندگی آن امام همام از جمله هجرت ایشان از مدینه به طوس را تبیین نمود.
در ادامه «کامبیز شیخ حسنی» سفیر ایران در کوبا ضمن تبریک سالروز فرارسیدن این عید عظیم شیعیان جهان و ابراز خرسندی از فراهم گردیدن فرصت مجدد دیدار خواهران و برادران دینی در کوبا، با اشاره به علت حضور امام رضا (ع) در ایران اظهار داشت : مایه بسی مباهات است که افتخار خادمی ستاره ای از سلاله امامت و نبوت نصیب ایرانیان گردیده است.
سخنران کشورمان با اشاره به عطوفت و مهربانی بی مثال آن حضرت افزود که امام رضا (ع) به امام مهربانی ها مشهور و یاور تمام شیعیان جهان هستند.
وی همچنین ابراز امیدواری نمود توفیق زیارت آن حضرت نصیب حاضرین در مجلس گردد.
پس از سخنرانی، فیلمی به زبان اسپانیایی درخصوص معرفی امام رضا (ع) و همچنین جشن های ولادت ایشان در ایران جهت حضار پخش گردید. در ادامه پس از برگزاری نماز مغرب و عشا ، از حضار پذیرایی بعمل آمد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!