دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
وزیر خارجه ونزوئلا اپوزیسیون حامی آمریکا را عامل تحریم‌ها دانست

وزیر امور خارجه ونزوئلا می‌گوید: اپوزیسیون ونزوئلا در واشنگتن علیه دولت ما دست به لابی و تحریم می‌زنند و حالا رئیس جمهوری ونزوئلا را مقصر تحریم‌های اقتصادی می‌دانند.

به گزارش ایسنا، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در مصاحبه با بخش اسپانیایی زبان خبرگزاری راشاتودی درباره رزمایش بزرگ نظامی در سراسر کشورش که روز شنبه برگزار شد، گفت که در این رزمایش ۹۰۰ هزار نفر شرکت داشتند که ۲۰۰ هزار سرباز و صدها هزار تن دیگر از نیروهای مردمی بودند.

وی پس از دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک گفت: تمامی مردم ونزوئلا در این رزمایش حضور داشتند تا از کشورشان، قلمرو و تمامیت ارضی‌شان با هرچه در توان دارند شامل ابزار نظامی دفاع کنند.

اوایل اوت سال جاری میلادی، دونالد ترامپ، اعلام کرد که واشنگتن به دنبال انجام اقداماتی گسترده علیه ونزوئلاست و اگر لازم باشد دست به اقدام نظامی هم می‌زند.

وزیر خارجه ونزوئلا در این باره گفت: امیدوارم که ما چنین اقدام وحشیانه‌ای را در عصر خود تجربه نکنیم. اما اگر ونزوئلا مورد هجوم خارجی قرار گیرد، نیروهای مسلح کشور جمهوری بولیواری ونزوئلا و مردم کشور عقب نمی‌نشینند و دست به مقابله می‌زنند و از تمامیت ارضی و قلمرو و شرافت خود دفاع می‌کنند.

روز جمعه، کاخ سفید تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا اعلام کرد که شامل ممنوعیت در معاملات تجاری با این کشور آمریکای لاتین می‌شود.

آمریکا، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را دیکتاتوری می‌داند که با تشکیل مجلس موسسان قانون اساسی به دنبال تغییر در روند این قانون و استحکام بخشیدن به قدرت خودش است و با این کار به بحران سیاسی در کشورش دامن زده و باعث کشته شدن صدها تن در جریان درگیری با نیروهای مسلح و امنیتی در سال جاری میلادی شده است.

وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه مصاحبه خود آورده است: ما تمامی اقدامات لازم را برای دفاع از شهروندان خود به کار بسته‌ایم. ما همه منابع را در اختیار داریم.

وی گفت: تحریم های آمریکا بر اقتصاد ونزوئلا و مردم کشور تاثیر منفی می‌گذارد و علت آن هم لابی اپوزیسیون ونزوئلا در واشنگتن و دستورات ترامپ است. مردم ونزوئلا موضعی متحد در قبال تحریم‌های واشنگتن دارند. ما همگی در مقابل تهدیدها و پیامدهای آنها مقاومت می‌کنیم.

به گفته وزیر امور خارجه ونزوئلا، اپوزیسیون حامی آمریکا نقش اساسی در اعمال تحریم‌ها علیه کاراکاس ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد، آنها لابی می کنند و تحریم علیه دولت و ملت ونزوئلا اعمال می‌کنند. آنها حالا به دنبال متقاعد کردن مردم ونزوئلا هستند که تحریم‌ها ناشی از خطاها و ناکارآمدی مادوروست. این واقعا شرم آور است و جهان باید این را بداند. رقبای مادورو با تاکید بر اعمال تحریم ها به کشورشان خیانت می کنند و باید مجازات شوند. ما به اپوزیسیون جدی نیاز داریم که با وجود اختلافات ایدئولوژیک عاشق کشورشان هستند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین تاکید کرد، کاراکاس از سازمان‌های بین المللی نظیر سازمان ملل می‌خواهد تا عملکرد مناسبی داشته باشد و تحریم‌های واشنگتن علیه ونزوئلا را مورد محکومیت قرار دهد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!