پنجشنبه, ۱۶ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تظاهرات حامیان دولت ونزوئلا در کاراکاس علیه سیاست های آمریکا

تهران- ایرنا- صدها شهروند ونزوئلایی روز گذشته در حمایت از برگزاری رزمایش نیروهای مسلح این کشور و همچنین حمایت از این کشور در برابر تهدیدهای آمریکا در کاراکاس راهپیمایی کردند.

به گزارش روزنامه اِل اُونیورسال ونزوئلا، شرکت کنندگان در این راهپیمایی که حامیان دولت نیکلاس مادورو و حزب حاکم بودند، از مرکز کاراکاس به سمت خیابانی که یادآور قهرمانان استقلال ملی در آمریکای لاتین بوده، در حمایت از رزمایش نیروهای مسلح این کشور راهپیمایی کردند.
این شرکت کنندگان همچنین اعلام کردند که هدفشان از حضور در این راهپیمایی اعلام حمایت از استقلال، تمامیت ارضی و تعیین سرنوشت خود توسط ونزوئلایی هاست.
در این راهپیمایی رهبران سوسیالیست ونزوئلا نیز حضور داشتند.
'داریو ریواس' رهبر حزب متحد سوسیالیست ونزوئلا در این راهپیمایی عنوان کرد که شرکت کنندگان در این گردهمایی اقدامات متجاوزانه دولت امریکا علیه کاراکاس را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که ترامپ درپی تهدید های اخیر خود سرانجام با صدور یک فرمان ویژه ریاست جمهوری دولت ونزوئلا را یک دولت دیکتاتوری خواند و این کشور را برای نخستین بار مورد تحریم اقتصادی قرار داد.
سخنگوی کاخ سفید روز جمعه با قرائت بیانیه ای از قول رئیس جمهوری این کشور، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را دیکتاتوری خواند که مردم کشورش را از غذا و دارو محروم کرده و رهبران گروه های مخالفی را که بطور دمکراتیک در این کشور انتخاب شده اند، به زندان انداخته است.
این در حالی است که نیروهای مسلح ونزوئلا روز گذشته در پی تهدیدهای نظامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رزمایش سراسری برگزار کردند.
جنگنده ها، تانک ها، دویست هزار عضو نیروهای مسلح ملی بولیواری (FANB) و هفتصد هزار نیروی ذخیره و شبه نظامی در این رزمایش شرکت کرده اند.
نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در توئیتر نوشت: مردم و FANB از سرزمین و تمامیت کشور دفاع می کنند.
تلویزیون دولتی ونزوئلا در بیانیه ای درباره رزمایش روز شنبه گفت: با توجه به تهدیدهای زیاده خواهانه آمریکا، لازم است همه کسانی که بین 18 تا 60 سال سن دارند به نیروهای دفاعی کشور ملحق شوند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!