شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دارایی‌های شورشیان فارک ۳۲۴ میلیون دلار با صدها کیلو طلا برآورد شد

گروه منحل شده شورشیان فارک کلمبیا اعلام کرد، دارایی‌های این گروه برای جبران خسارت قربانیان اختصاص داده شده است. این دارایی در کل ۳۲۴ میلیون دلار به علاوه صدها کیلوگرم طلا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در لیست ارائه شده دارایی‌های گروه فارک کفش و آبمیوه گیری هم وجود دارد که این امر خشم مقاماتی که مدعی هستند این گروه چریکی ثروت گسترده‌ای از جنایات خود به دست آورده و همه آن را اعلام نکرده، باعث شده است. این گروه اتهامات دولت مبنی بر اینکه تمامی دارایی خود را در این لیست قرار نداده، رد می‌کند.

نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به " فارک" براساس قرارداد صلح ۲۰۱۶ با دولت این کشور برای تحویل سرمایه و دارایی‌هایش به منظور پرداخت غرامت به قربانیانی مفقود شده، مورد تجاوز قرار گرفته، آوارگان و ربوده شده‌ها توافق کرد.

این گروه طی دهه‌ها اخاذی از مالکین، تجار، گروگان‌ها و همچنین با قاچاق مواد مخدر سرمایه زیادی به دست آورده است.

رهبر گروه فارک روز جمعه در گفت‌وگو با گزارشگران گفت، املاک، پول نقد در ارزهای مختلف، تجهیزات و سایر دارایی‌های این گروه که لیست شده در مجموع ۹۶۳.۲ میلیارد پزو (۳۲۴.۴ میلیون دلار) است.

این لیست همچنین شامل حدود ۶۰۰ اسب، ۳۲۷.۵ کیلوگرم طلا و ۱۹۶ میلیارد پزو دیگر است که طبق گفته این گروه شورشی در ساخت وساز جاده خرج شد.

مقامات کلمبیایی سابقا فارک را به داشتن مبالغ زیاد پول نقد همچنین مزرعه‌ها، ساختمان‌های تجاری و خانه‌های لوکس که بعضی از آن‌ها در خارج از کشور قرار دارند، متهم می‌کردند. با این حال این گروه دارایی‌های خارجی را انکار کرده است.

یکی از اعضای این گروه مسلح سابق اظهار داشت: این فهرست از دارایی‌ها و اموال گروه فارک طبق توافق برآورد می‌شود. او افزود: جمع آوری لیست اموال به دلیل اینکه این دارایی‌ها متمرکز نبوده، ضبط شده و یا در جنگ ویران شده‌اند، بسیار دشوار بود. ما تصمیم گرفتیم شناسایی دارایی‌هایی را که در این فهرست نیستند توسط دادستانی بپذیریم، زیرا ما خود اطلاعاتی درمورد این اموال در دست نداریم.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!