دوشنبه, ۱۳ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اسطوره دوچرخه سواری اسپانیا بعد از مسابقات وئلتا بازنشسته می شود

تهران- ایرنا- «آلبرتو کونتادور» دارنده دو عنوان قهرمانی توردوفرانس و یکی از بزرگترین رکابزنان جهان، بعد از رقابت های دوچرخه سواری
ووئلتا اسپانیا بازنشسته می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کونتادور یکی از شش رکابزنی است که در طول 14 سال دوران فعالیت حرفه ای خود سه قهرمانی در مسابقات بزرگ دوچرخه سواری داشته است. او امروز (دوشنبه) خبر بازشسستگی خود را اعلام کرد.
تور دوچرخه سواری ووئلتا اسپانیا که از سال ۱۹۳۵ هر سال برگزار می‌شود، پس از جیرو دیتالیا و تور دو فرانس سومین تور مهم دوچرخه‌سواری جهان محسوب می شود.
وی گفت: این تصمیمی است که در مورد آن کاملا فکر کرده ام و فکر نمی کنم خداحافظی بهتری در مسابقه ووئلتا در کشورم داشته باشم.
کونتادور اولین بار در سال 2007 فاتح توردوفرانس شد. او در سال های 2009 و 2010 نیز عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرد. با این حال قهرمانی وی در سال 2012 به علت آزمایش مثبت دوپینگ وی سلب و به مدت دو سال محروم شد. فدراسیون دوچرخه سواری اسپانیا ابتدا او را تبرئه کرد، اما محرومیت وی در دادگاه عالی ورزش تایید شد.
کونتادور همچنین عنوان قهرمانی مسابقات جیرو ایتالیا 2011 را نیز از دست داد.
او در مسابقات جیرو ایتالیا در سال های 2008 و 2015 و در مسابقات ووئلتا در سال های 2008، 2012 و 2014 نیز قهرمان شد.
کونتادور در مسابقات امسال توردوفرانس نهم شد.
هفتاد و دومین دوره رقابت های تور دوچرخه سواری ووئلتا اسپانیا به مدت سه هفته از 19 اوت تا 10 سپتامبر برگزار می شود. مسابقات از شهر نیم در فرانسه آغاز می شود و در مادرید به پایان می رسد. این اولین بار است که رقابت رکابزنان در تور ووئلتا از فرانسه آغاز می شود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!